Dag 3: Nederlands elftal wint van Engeland! - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van S Hurenkamp - WaarBenJij.nu Dag 3: Nederlands elftal wint van Engeland! - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van S Hurenkamp - WaarBenJij.nu

Dag 3: Nederlands elftal wint van Engeland!

Door: S Hurenkamp

Blijf op de hoogte en volg S

09 Mei 2017 | Verenigd Koninkrijk, Bath

Nadat de leerlingen van het Veluws College werden gelinkt aan de leerlingen van Norton Hill School en zij een hele dag de lessen hebben gevolgd was het tijd voor een grote prestige strijd. Het Nederlands elftal van het Veluws College Mheenpark nam het in twee duels op tegen de Engelsmannen van de Norton Hill School. De Britten trainen al jaren tweemaal per week en de geruchten gingen rond dat er zelfs wat gescout waren (dit konden ook wilde fantasieën van een paar leerlingen zijn). Het mondde uit in twee spannende duels tussen de twee teams van het Nederlands elftal. In het ene team namen Timo, Fleur, Jarno, Luc, Kaattab en Isis het op tegen de Engelse opponent. Het werd een spannende thriller waarbij er kansen over en weer waren. Toch voerde het Nederlands elftal de boventoon en wist het in de tweede helft met 2-0 te winnen (goals van Fleur en Luc). In de tweede wedstrijd speelden het Nederlands elftal met Sven, Sven, Ties, Daniël, Tobias en Hugo verdedigend heel sterk. Er werd slechts een kans weggegeven maar een spectaculaire safe van Daniël voorkwam een doelpunt. Er werd niets weggegeven. Via een knappe counter wist Sven het duel te beslissen. Het Nederlands elftal weet onder trainer Kyran tweemaal te winnen van een sterk Engeland. Dus Hans van Breukelen hoeft niet op zoek naar een nieuwe bondscoach.

• 10 Mei 2017 - 10:06

Marieke Prot:

Leuk initiatief zeg dit blog, ziet er super uit. Veel plezier nog!

• 10 Mei 2017 - 10:44

John:

Leuk om te lezen!

• 10 Mei 2017 - 11:35

Inge Brekelmans:

Leuk om te lezen!Heel veel plezier nog!

• 10 Mei 2017 - 14:18

Natasja Berends:

Wat leuk om de kinderen zo te kunnen volgen!

• 10 Mei 2017 - 17:49

Karin Hendriks:

Bedankt voor de leuke verhalen en de foto's!
    Ik kijk uit naar de volgende dagen. Veel plezier nog!

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bath

De heenreis en een dagje Bath

Het was vroeg (lees: heel erg vroeg) op de zondagmorgen toen onze bus vanaf de Mheenhal richting Warminster vertrok. De rit verliep zo gunstig dat we niet een, maar twee boten eerder vanaf Calais naar Dover konden nemen.
De prachtige white cliffs van Dover kwamen steeds dichterbij, maar de mist stond een heel mooi plaatje in de weg. De zon brak pas door toen we tussendoor stopte bij Salisbury. Hier hebben we de prachtige en immense kathedraal bezocht. Na even lekker in het zonnetje te hebben gelegen vervolgden wij onze reis naar Warminster. Daar brak het spannendste moment aan: de kennismaking met het gastgezin.

De volgende morgen waren er veel positieve verhalen over de overnachting en het avondmaal. Al met al dus een zeer geslaagde ontmoeting. Deze eerste volledige dag stond in het teken van een bezoek aan Bath. Eerst werden de Romeinse baden bewonderd, waarna de groep werd opgesplitst. De ene helft ging naar Bath at workshop en de andere helft (allemaal meiden) naar Jane Austin. Hier werden door een groepje uit 3V de 'prachtige' jurken gepast. Na een zonnige middagpauze in een park werden de opdrachten voor BV en wiskunde uitgevoerd. De warme dag werd afgesloten met een behoorlijke shoptijd, waarbij de winsten wisselden van kleding en souvenirs tot een happy meal bij de Mac. Een zeer mooie dag dus!